Po ranní hygieně si jdu uvařit čaj. Předmět designu bude hrnek na čaj.
ANALYZA
Podle typu keramiky a jeho výzdoby a zpracování se nazývají celá období kultur. V nedávné době mě zaujala keramika Tee-Vanaku. Mam rád pití čaje z větších nádob. Při pití někdy pracuji, rozjímám, někteří lidé relaxují či meditují. Hrnek též používám k zahřívání rukou v zimě. Rád piji horký čaj. V našich klimatických podmínkách ať chceme či nechceme téměř půl roku obvykle v domě topíme. Mam doma hodně keramiky s utrženým uchem. Na uchu ve vnitřních hraně si všímám těžko odstranitelných nečistot.
ŘEŠENÍ
Velikost i tvar hrníčku vychází z velikosti a stylu držení mých dlaní při zahřívání rukou čajem. Pokud si ozkoušíte si dát před sebe vaše dlaně a obrazně zahřát hrkem, pozorujte že ideální tvar bude kulatý a konický. Usazování nečistot řeším posunutím ucha hrníčku k hornímu kraji, tím se zbavuji jedné vnitřní hrany a jeho předimenzováním zvyšuji pevnost.
Kafaři obvykle hledí do kávové sedliny, někteří z nich se snaží věštit budoucnost. My vyznavači čaje, jako náhrady za kávovou sedlinu, budeme rozjímat nad dekorem ornamentu na vnitřní straně hrnku. Ornament, vzor není to nutně nezbytné? Umění má terapeutický charakter, pak umělecká řemesla a různorodé individuální techniky, postupy zpracování směřují svým významem nazpět k tvůrčí podstatě člověka, k jeho jedinečnosti, dávání/vyjadřování (lásky) i personalitě/originálnosti. Průmyslová výroba je řešením anonymním. V tomto případě si myslím není nutné se nějak omezovat.